Dzieło J. Offenbacha o podwójnym dnie, przedstawiające z pozoru lekką historię romansów głównych bohaterów, w gruncie rzeczy porusza wciąż aktualne problemy polityczne. Satyra na wojnę, propaguje idee antywojenne i jest pewnego rodzaju manifestem, którego mocy przestraszyły się także władze w PRL-u, zakazując wykonywania operetki w całości. Od tamtej pory, aż do roku 2016, utwór nie był wystawiany w Polsce na podstawie oryginalnego libretta. Przywróceniem dzieła do pierwotnej wersji zajął się Teatr Muzyczny w Łodzi, który tym przedstawieniem otworzył sezon artystyczny 2016/2017. Spektakl zebrał bardzo pochlebne recenzje, a libretto stworzone na nowo przez Andrzeja Ozgę zachwyciło krytyków. Tak na łamach Dziennika Teatralnego (Łódź) pisała Agata Białecka: „Na scenie Teatru Muzycznego stworzono petardę. Każdy kto sądzi, że operetka jako gatunek teatralny czasy świetności ma za sobą, powinien czym prędzej wybrać się na Wielką księżną Gerolstein [ ] Łódzka inscenizacja Wielkiej księżnej Gerolstein to triumf jej twórców. Wszystko w tej operetce olśniewa.”.  

Wykonawcy: Małgorzata Długosz – Wielka Księżna Gerolstein, Karol Lizak – Fryc, Emilia Klimczak – Wanda, Paweł Erdman – Generał Bum, Maciej Markowski – Baron Puck, Szymon Jędruch – Książę Paweł, Dominik Ochociński – Baron Grog, Michał Mielczarek – Nepomucen, Andrzej Orechwo – Notariusz, Aleksandra Drzewicka – Liza, Aleksandra Janiszewska – Amelia, Anna Borzyszkowska – Karolina, Justyna Kopiszka – Olga.  

Elżbieta Tomala-Nocuń – dyrygent

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie i obsadzie koncertów.